HTML

Facebook

Az RFH ecoSPINNING program

Nevezzen az RFH Ecospinnig díj 2012-re, ha vállalkozásának van egy jó ötlete, amelyet innovációs érték, a merészség, a szemléleti kultúra tehet sikeressé!

Címkék

fenyvesi_szegd_web.jpgVállakozói sikeretörténetek háttér-felfedező útja Szegedre, a Trade Art reklámstúdióba vezérelt bennünket. Az odavezető utat most inkább hagyjuk, elég az hozzá, menet közben leesett az első hó, a téli gumi pedig otthon, a garázs legmélyén nyugszik, közvetlenül a szanált mosogatógép, egy közepes bölcsödényi gyerekholmi és egy családi ház teljes konyha-felszerelése mögött. Így hát csúszkálva, elbizonytalandova érkeztünk Szegedre, abban a tudatban, hogy az elkövetkező két napban be kell járnunk még Csongrád, Nyíregyháza és Debrecen vállalkozói sikereinek ismeretlen terepeit.

A Trade Art reklámstúdióban kellemesen trendi hangulat fogad, az egy négyzetméterre jutó Apple-computerek száma meghaladja a pesti ügynökségek krízis előtti mutatóit, a lányok fiatalok és csinosak, csak nem flegmák, mint mifelénk valaha, amikor még a kommunikációs szakmában Mohamed utasítgatta a Hegyet, hanem kedvesek, aranyosak, annyira, hogy kicsit gyanús is az egész. Szolgálati Lanciánk szép, tágas, erős és gyors, de nyári gumival nem indulnánk vele hazai pályán Kimi Raikönen ellen: törődött állapotunk, alváshiányunk, úti viszontagságaink miatt öregebbnek érezzük magunkat a valóságosnál, s azon túl, hogy ez érzékenyebbé is tesz bennünket, később, a beszélgetésben különös jelentőségre tesz szert.

Az Mac-ek után a Trade Art hölgykoszorúja, majd a tulajdonos-ügyvezető lila ingje, végül pedig a stúdióban kifüggesztett táblákon olvasható feliratok a legfeltűnőbbek: hogy például „konyha-étkező, itt fogyaszthatod el az ebédedet, főzhetsz kávét”, vagy, hogy „termékkatalógusok, ebben találhatsz reklámajándékokat, hazavinni csak külön engedéllyel”. Így szépen feliratozva minden, az evidens és kevésbé evidens dolgok egyaránt. Kedvesen, de félreérhetetlenül tudtára adva a belépőnek, hogy van itt valaki vagy valami, ami pontosan megmondja neked, mi micsoda, próbálkozásokkal ne pazarold az idődet. Ha majd kevésbé vakít a lila ing és magamhoz térek, meg is kérdezem az ügyvezető-tulajdonost, Fenyvesi Csabát, mi végre a feliratok, gondolom, mert tulajdonképpen jópofa és praktikus, nagy cégeknél láttam is ilyet, de vajon mi indokolja ezt egy kis marketing-tanácsadó és kreatív stúdióban. Csaba azt mondja, a rugalmasságot, a gyors alkalmazkodást jelképezik a feliratok, mert előfordul, hogy egy-egy új projektre új munkatársak jönnek, és akkor ők a feliratok révén látják, hogy itt nem lehet téblábolni, hanem nagyon hatékonynak és gyorsnak kell lenni.

Elkezdünk beszélgetni, kitaláljuk a videóban látható darts-bevágást, mert Csaba dinamikus, fiatal és odaszúr, célba talál, és hamarosan feljeslik előttünk a Trade Art koncepciója, hogy azt mondja, a hazai KKV-szektort piacra juttatni, pozícionálni, versenyképességét növelni ütős, korszerű marketing-stratégiával és eszközökkel, ráadásul az egész országban, mert Csaba nyitja budapesti és kecskeméti irodáit is, vagyis a Trade Art hamarosan eszkalálódik. Ahogy Csaba nagy elánnal felrajzolja a KKV-kat kilövő országos marketing-vállalat vízióját, óhatatlanul a Trade Art-os pólóban és sapkában a helyitermékpiacra masírozó lekvárkészítők és sajttermelők képe hasít a nagyvállalati kommunikáció monokrómjával harcedzett lelkünkbe, de sebaj, mi nyitottak és befogadók vagyunk, hacsak el nem zavarnak bennünket a piacról. Csakhogy Csaba szenvedélyre gyúl, mi meg már nagyon elszívnánk egy cigit, veszítünk tehát éberségünkből és megszületik a verdikt: félre kell állítani a begyöpösödött, régi kacatjaikat dédelgető negyveneseket és ötveneseket, ezek csak feltartóztatják a változás folyamatait. Hát igen, azon a napon még a szokásosnál is veteránabbnak éreztük magunkat, hárman szerintem olyan kétszáz évesek voltunk, meg is állítottuk a kamerákat, hogy azért fiatalember, most mi van.

Na jó, nem miránk gondolt, nekünk olyan kézikameránk van, de olyan, meg olyan Apple-computereink, hogy elmegyünk még harmincasnak, maradhatunk.

Fenyvesi Csaba szerintünk legerősebb mondatai az elkerülhetetlen változásokról és változtatásokról szólnak. Arról, hogy meg kell állni, le kell ülni szép csendben, és mélyen elgondolkodni, hogy mi is a stájsz. Mert az mondjuk rendben is van, hogy globális, európai és különbejáratú hazai válság, de nem lehet, hogy mindent egészen másként kéne csinálni? Ne vigyen a kényszer, ne sodorjon az ár, hanem legyenek nagyon pontosan meghatározott céljaid, mondja Csaba. Tudd, hogy mit miért csinálsz, ne csak a pénzért vállalkozz, hanem az alkotás élménye miatt, mondja Csaba, s teljesen igaza van. De ne is a puszta túlélési vágy motiváljon, meg ne is az, hogy vehess magadnak kétévente fél méterrel hosszabb és ötszáz köbcentivel nagyobb hengerűrtartalmú kocsit. Csaba szerint a régi formájában és tartalmában a fogyasztói kultúra véget ért, új generációk, mély eltöprengést követő szemléletváltás kreálja az újat, ami másféle lesz. Kevésbé fogyasztói, tudatosabb, szerényebb, fenntarthatóbb, személyesebb, emberközelibb és a Trade Art stúdió csinálja a marketingjét.

Mi meg talán elmegyünk nyugdíjba és majd szalmakalappal a fejünkön meséljük az unokáknak régivágású, monokróm meséinket. Vagy megkérdezzük Csabát, hogyan érjhetnénk el hajszálpontosan meghatározott céljainkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://ecospinning.blog.hu/api/trackback/id/tr184914219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.