HTML

Facebook

Az RFH ecoSPINNING program

Nevezzen az RFH Ecospinnig díj 2012-re, ha vállalkozásának van egy jó ötlete, amelyet innovációs érték, a merészség, a szemléleti kultúra tehet sikeressé!

Címkék

Amikor életemben először vetődtem Bikalra, az akkor megnyitott Reneszánsz Élménybirtokra, csak néztem, mint engedetlen puli a kútgém tetején, s arra gondoltam, ki a jóisten csinálta ezt az egészet, ott, látszólag mindentől távol.

Amikor életemben először találkoztam Kollár Lászlóval, a Puchner Birtok, s benne a reneszánsz tematikus park kitalálójával és tulajdonosával, mindjárt felfigyeltem a lényét környező különös vibrálásra, s arra gondoltam, semmi más nem lehet a megoldás, csak az, hogy ő Mátyás király reinkarnációja, és hogy otthonosabbá varázsolja magának a világot, kreált néhány tucat hektárnyi középkort. Csak azért, hogy mindenki tudja, merre hány méter.

bikal_web.jpg

Amikor életemben először kezdett járni a kislányom, pont Bikalon voltunk, elvittük oda szerepelni Helyey Lászlót, a Forró szél Surdájának magyar hangját, hivatásos Mátyáskirályt, és arra gondoltam, hogy tessék, ez a gyerek néhány száz évvel odébb lépked a jelennél.

Nincs ebben az egészben semmi különös. Kollár László huszonegyedik századi varázsló, főtevékenysége az imagináció, vagyis a képzelet erejével alkot, teremt valóságot. Teljesen hétköznapi történet, amely egy 1991-es árveréstől a végtelenbe tart.

Amikor életemben először gurultunk be filmforgatási célzattal a Puchner Birtok parkolójába, 2012 novemberében, Bikalra, nem találtam helyet, mindenhol családi SUV-ok és ötven-hatvan felső-közép kategóriás kocsi parkolt. Kedd, semmi különös, válaszolta érdeklődésemre a recepciós hölgy, csak megint teltház van. Köszönöm, mondtam és elráncigáltam a parkoló közeléből a válságtudatomat.

Nesze neked, vállalkozói siker emberi tényezői: tessék megnézni a filmet, mindössze hat és fél perc az egész, felsejlik benne egy vállalkozó-varázsló különös, megosztó és vitán felül erős filozófiája. És ebben az esetben a filozófia szó nem nagyzolás, hanem tényleg, amiket Kollár László mond, az filozófia.

Véletlenül nem arról volt szó, hogy a filozófia amolyan tarisznyás-borozgatós úri huncutság?

Kollár László és a Puchner Birtok története igazolja, hogy a filozófia hatékony üzleti felhajtóerő. Ez az ember gondolkodik, gondolatainak erejét az anyagba plántálja, amitől az a holt anyag megelevenedik. Az Élménybirtok közel korhű favázas házainak faanyagait maga szedte össze három ország bontásaiból, a kollári reneszánszban nem szerepel száz évnél fiatalabb gerenda, a bástyák és tornyok téglája mind egy szálig bontott, s majdnem mind pecsétes, ha szabad így bennfenteskedni tégla-ügyben.

Semmi különös nincs abban, hogy valakinek több tízezerre tehető törzsvendége van, hogy közülük több ezerrel személyes kapcsolatot tart fenn a gazda, s hogy legfigyelemre méltóbb személyes képességének azt tartja, hogy érdekli, amit mondanak neki.

Kell a reneszánsz. Olyan a helyzet, hogy szükség van a szüntelen megújulás művészetére. Az élet összes területén. Ez a válasza Kollár Lászlónak a Reneszánsz Élménybirtok genezisét firtató kérdésre.

Persze, eszembe jut Pepin bácsi és az európai reneszánsz, hogyne kalandoznék el Bikalon kissé fülledtebb irányba, de szerencsére nekem csak az a feladatom, hogy jelenlegi lehetőségeink keretei között megismertessem a blog-olvasó közönséggel Kollár László és a Puchner Birtok üzleti sikertörténetét.

Megtettem, örömmel tettem.

Ezután következik a ráadás.

December 3 és 17 között kvíz-játék fut a Facebook-on, a nyeremény egy bikali bőséges hétvége két személy részére, tessék játszani!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ecospinning.blog.hu/api/trackback/id/tr194944589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása